nedeľa 11. januára 2015

České buchty / Czech buchty


Ceske buchty



ČO POTREBUJETE (pribl. 12-14ks, podľa veľkosti buchiet):

500g múky 
(použila som bielu Maida, porovnateľná s hladkou 00)
80g masla (použila som ghee)
1 celé vajce + 1 žĺtok
60g cukru
troška citrónovej kôry
1 plochšia lyžička soli
3/4 lyžice sušeného droždia
300ml teplého mlieka
maslo na potretie


Ceske buchty



AKO POSTUPOVAŤ:

Maslo, vajce, žĺtok a cukor spolu vymiešame. Do múky zamiešame soľ, nastrúhanú citrónovú kôru a sušené droždie. Pridáme maslovú zmes a teplé mlieko a vymiesime cesto. Cesto necháme asi 1 hodinu kysnúť.

Znova ho poriadne vymiesime (vytlačíme vzduch) a necháme 30min kysnúť. Potom znova premiesime. Cesto potom preložíme na pracovnú dosku, rozvaľkáme asi na 1cm a narežeme na približne rovnaké kusy.

Na každý uložíme slivkový lekvár (ja som použila jahodový, slivkový sa u nás nepredáva) a prstami kraje dobre spojíme, vytvarujeme podlhovastejšiu buchtu. Buchty uložíme kúsok od seba na plech.

Ceske buchty


Rúru predohrejeme na 180st. Buchty necháme pred pečením ešte 30 minút kysnúť. Potrieme ich maslom a pečieme asi 40 minút, dohneda. Hotové buchty znova potrieme maslom.

Ceske buchty


Ceske buchty



Piekla som podľa receptu z kuchárskej knihy: Staročeská kuchárka z roku 1880.


buchty

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára