utorok 28. októbra 2014

Balkónová záhradka 2.

Pred viac ako rokom som začala experimentovať a skúšať pestovať všeličo na balkóne. Boli to také začiatky, keď mi väčšinou nič nevyklíčilo a ak aj vyklíčilo, čoskoro bolo po rastlinke. Zistila som, že najlepšie sa na mojom balkóne darí paprike, chilli papričkám, thajskej bazalke a paradajkám. A tak som sa sústredila hlavne na ne. Podarilo sa mi nakoniec zdolať boj aj s koriandrovými semienkami, ktoré len potrebovali ľahšiu pôdu. Rovnako so senovkou gréckou a momentálne sa silno snažím vypestovať muškát zo semienka. Zatiaľ neúspešne. A tu je niekoľko obrázkov toho, čo som vypestovala doteraz. Nie je to žiadna obrovská úroda, ale robí mi to radosť 😊

balkon
V pozadí mi rastie karí stromček.

balkon2

balkon3

bugenvillea
Bugenvillea.

kvety

zinnia

petunka1

bazalka
Thajskú bazalku sa mi podarilo rozmnožiť zo semienok, ktoré som vytriasla zo sušených kvetov. Rovnako to funguje aj s klasickou a s tulsi.

cherry rajcinky1

cherry3

cherry rajcinky2

chilli3

chilli1

chilli2

koriander

methi1
Senovka grécka - Methi.

methi2
Methi.

paprika1

paprika3

paprika4

A okrem rastliniek som mala na balkóne aj jednu návštevníčku. Dodnes neviem kadiaľ sa tam vyšplhala a prečo tam strávila dva dni. Mala som pocit, že nevie zliezť. Vždy keď to skúsila, akoby sa jej to šmýkalo a rýchlo sa šplhala naspäť. Nakoniec som jej dala ovocie a vodu, najedla sa a o pol hodinu, keď som ju bola skontrolovať bola preč.. asi nás bol navštíviť Hanuman.

opica1

opica2

opica3

A na záver len toľko, že nepoužívam žiadne chemické hnojivá. Ak sa objaví nejaký škodca na listoch, zarobím liter vody s lyžicou saponátu na riad a postihnuté lístky denne zľahka potriem. Funguje to výborne. Ako hnojivo používam prírodný kravinec zamiešaný s hlinou (nie príliš veľa kravincu, aby som "nespálila" korienky), sušené vajíčkové škrupiny rozmixované na prášok, sušené banánové šupy. A to je všetko. Držte palce, nech sa mi podarí vypestovať ten muškát!

2 komentáre:

  1. No ved krasne ti to ide, Miska. :) Normalne zacinas mat, ako hovoria tuna vo Francuzsku "zelenu ruku". Tie koriandrove semienka su tazke vypestovat, skusala som aj ja na mojej balkonovej zahradke, len v lete...a nic. A ten saponat vyskusam, prave mi napadla nejaka plesen alebo sampion moju cerstvo kupenu salviu. Tak drzim palce nech sa rastlinkam dari. Ze vraj sa s nimi treba rozpravat a ony potom lepsie rastu. V obyvacke mame taky veliku izbovu rastlinu, je to nejaka liana, tak sme ju pokrstili na Adelu (ako z toho filmu "Adela jeste nevecerela") a aj sa jej prihovorim a rastie ako diva...Tak sa maj krasne a na coskoro, Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prihovaram sa im vzdy ked varim, lebo tam mam kuchynske okno na ten balkon, pri ktorom stojim cele doobedie :) No tento rok som sa presvedcila, ze v lete sa jednoducho neda nic vypestovat, takze to buduce necham hlinu odpocivat. Drzim palce, aby sa ti podarilo vyliecit salviu.

      Odstrániť