utorok 23. septembra 2014

Nakladané uhorky

Malé uhorky na zaváranie som v Indii veru ešte nikde nevidela predávať. V špecializovaných obchodoch s dovozovým tovarom som párkrát videla predávať zavárané uhorky, ale malý pohár stál okolo 200 rupií. Ale načo míňať na kupované, keď sa to dá aj doma, zo šalátových a tak jednoducho? Teraz už aj granadír bude chutiť inak, lebo k nemu sa hodí jedine zaváraná uhorka.


Nakladane uhorky



ČO POTREBUJETE (na 1 pohár):

1-2-3ks uhoriek (perzských alebo anglických)
(koľko sa vám zmestí do 1 pohára)

nálev:
400ml vody
100ml octu (použila som biely chilli ocot)
2 lyžice kryštáľového cukru
soľ

ďalej:
1 bobkový list (ja som dala ázijský Tej patta)
čerstvý kôpor
2 strúčiky cesnaku
1 menšia mrkva
1/2 lyžičky koriandrových semienok
1/2 lyžičky žltých horčičných semienok
4-6 ks guľatého čierneho korenia
1/3 lyžičky feniklových semienok


Nakladane uhorky



AKO POSTUPOVAŤ:

Pohár sterilizujeme vo vriacej vode. Na jeho spodok vložíme kôpor, umytý bobkový list (ja som použila ázijský Tej patta) a strúčiky cesnaku. Uhorku poriadne poumývame, prekrojíme pozdĺžne na štvrtiny (ak by sa po dĺžke nevmestila do pohára, prekrojte ju najprv na polovicu) a vložíme do pohára. Poumývame a okrájame mrkvu a vložíme k uhorkám do pohára.

V kastróliku dáme zovrieť vodu, cukor, soľ a ocot na nálev. Vychládnutým nálevom zalejeme uhorky.

Pridáme koriander, horčičné semienka, čierne korenie a feniklové semienka, pohár tesne uzavrieme a vložíme do chladničky.

Najlepšie sú po týždni uskladnenia v chladničke, nie skôr.

Nakladane uhorky



Podávame ako prílohu, pridávame do šalátov, do nátierok... 


Nakladane uhorky

2 komentáre:

  1. A co na to říkají Indové, chutnají jim? Indům prý středoevrpská kuchyně nechutná ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nakladane uhorky, moje rozne natierky, polievky, chlieb a pecivo mojmu muzovi chuti. Ale inak indovia ohrnaju nos nad nasimi jedlami, lebo nie su dostatocne zafarbene (kurkumou), nie su dostatocne palive a dochutene niekolkymi druhmi korenia a chlieb je nezdravy. Aj ked cestovinami sa napracu, tie im chutia 😃

      Odstrániť