streda 30. júla 2014

Pečená makrela / Baked seer fish

Mám šťastie, že žijeme pri mori. Ryby síce nemávame každý deň, ale keď máme, tak sú vždy čerstvé a také mäsko z čerstvej rybky je veľmi chutné a neporovnateľné s tým mrazeným. Čerstvá, dobrá ryba musí mať lesklé oči...

11IMG_4758


... ružové žiabre a keď do nej vtlačíte prst, nesmie v nej zostať jamka, ale sa musí mäso vrátiť naspäť. No a samozrejme nesmie smrdieť.

11IMG_4755



11IMG_4771



ČO POTREBUJETE:

makrela (seer fish)
soľ
šťavu z citróna
citrón
čerstvé listky thajskej bazalky
olivový olej
cesnak


11IMG_4779



AKO POSTUPOVAŤ:

Na čistenie rýb vôbec nie som odborník. Takže som ju len vypitvala, snažila sa odrezať všetky plutvy a poriadne poumývala pod tečúcou vodou. Na bruchu som ju rozrezala. Na koži som urobila zárezy a rybu nasolila, aj vnútro.

11IMG_4760


Potom som ju pokvapkala citrónovou šťavou, aj vnútro. Dovnútra som dala toľko bazalky, čo sa vošlo, vložila som pár plátkov citróna. 

Do zárezov na koži som strčila prekrojené cesnaky. 

11IMG_4766


Rybu som uložila na pekáč potretý olivovým olejom. Aj rybku som pokvapkala olivovým olejom. 

Rúru som vyhriala na 200st. a rybu som piekla 10 minút. Potom ešte chvíľku nechala pod grilom. 

11IMG_4767


Ako prílohu si môžete zvoliť rôznu listovú zeleninu, paradajky, váš obľúbený šalát z čerstvej zeleniny.

2 komentáre:

  1. Krááása...a mňam! Závidím tie čerstvé rybky... u nás riadne drahé a to sa ešte človek musí trepať na druhý koniec mesta kvôli rybe.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V meste mam tiez trh od ruky a ani tam nechodim, lebo to tam strasne smrdi a je tam spina. Tieto su od rybarov priamo z pobrezia, cistucke, cerstve :) Tiez sme po dlhej dobe mali rybku, aj ked sme pri mori :)

      Odstrániť