štvrtok 5. júla 2012

Paneer hráškové karí / Paneer and green peas curry



Ako ste si asi všimli, príspevky na blog pribúdajú už menej frekventovane. A bude to pravdepodobne ešte menej. Nestíham. Každý deň ráno s deťmi idem do mesta do školy, potom rýchlo do bytu, aby som odomkla majstrom, čo nám dorábajú ešte nejaké veci, medzi tým pobehám, čo treba v meste vybaviť; potom zasa do školy na obed pre mladšiu dcérku; ak treba, rýchlo nakúpiť, ísť domov a poslať auto naspäť do mesta, do školy pre staršiu dcérku. Nezastaviteľný kolotoč, ktorý ma však neuveriteľne baví 😃 Dokonca som si našla kamarátku. Mamičku dcérinho spolužiaka, ktorá pochádza z Gujaratu, žije tu len 2 mesiace a je to taká sympatická maličká vysmiata osôbka; jej syn Yuvraj vyzerá byť taká nepleška ako naša Sanabka... a tak každé ráno "skratkou" s deťmi ideme do triedy, lebo inak by nás ochrankár od vstupu do budovy poslal preč (skratku mi ona ukázala). Dovnútra môžu ísť už len študenti a zamestnanci. Som zvedavá kto nás kedy prichytí a da nám poza uši 🤭

Toto je trieda našej mladšej dcérky...


postel a trieda 012



... a každý deň po návrate zo školy takto poctivo píšeme úlohy 👩‍🎓

uloha 001



Teraz mi zostáva čas na varenie len poobede. Vždy pripraviť čerstvú večeru (polievku, placky so zeleninkou alebo krupicovú kašu, či palacinky), vymyslieť a nachystať si čo treba na ďalšie ráno na raňajky (väčšinou si pripravím do chladničky cesto na nejaké placky); prípadne, čo dám deťom do obedárikov, ktoré si berú do školy a zároveň varím aj obed, ktorý jedia, keď sa vrátia zo školy. Dnes som si na zajtra nachystala karí s paneerom a hráškom.





ČO POTREBUJETE:

200g Paneeru, pokrájaný na kocky
200ml mrazeného hrášku
(ktorý si vopred 5 minút povaríme a scedíme alebo sušený predvarený hrach)

1 plnšia lyžica ghee
1 ázijský bobkový list
2 väčšie paradajky, rozmixované na pyré
1 lyžička garam masala 
1/2 lyžičky kašmírskeho chilli korenia

2 lyžice nastrúhanej Khoya
(Khoya je zredukované mlieko tak, že sa dá strúhať. Ak nemáte khoyu, použite nejaký dobrý syr na strúhanie, ktorý sa neťahá.)
soľ
100ml kokosového mlieka
hrsť čerstvej koriandrovej vňate 





AKO POSTUPOVAŤ:

Paradajky rozmixujeme na pyré.

2



V kadhai si zohrejeme ghee. Vložíme bobkový list, pridáme paradajkové pyré, garam masala (ak chceme pálivejšie, teraz pridáme kašmírskeho chilli korenie), soľ a premiešame. Privedieme k varu, oheň zmiernime a varíme pod pokrievkou za občasného premiešania asi 15 minút. Ghee sa od zmesi oddelí.

3



Potom pridáme nastrúhanú khoya a premiešame. Pridáme kokosové mlieko a znova premiešame. Na miernom ohni varíme za občasného premiešania ďalších 5 minút.

4



Musí vzniknúť takáto omáčka.

5



Potom pridáme nakrájaný paneer a hrášok, premiešame a na miernom ohni povaríme 2 minúty. Občas karí premiešame.

6



Nakoniec hrniec odstavíme z ohňa, pridáme nakrájanú koriandorovú vňať a premiešame. Kadhai zakryjeme a karí necháme odležať 10 minút. 

Môžeme podávať s ryžou alebo plackami ako Naan, Kulcha, Paratha alebo Chapati.

3 komentáre:

  1. Miška, veľmi dobre ako vzdy :-) Pises,ze nestihas prispievat na blog, avsak asi varis o to viac, ako citam dalej.. tak uz len stihat fotit a casom sa k tomu vratis. Sanabka ma krasnu triedu, hadam sa aj hraju, take malicke stvorenia :) posielam vela energie, nech stihas a nech vam vsetk ovychadza ako ma, aj so stahovanim...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Varim teraz skor rychlo rychlo, aby to com skor bolo, aby som postihala este aj pozehlit a upratat. Skola byva od pondelka do soboty, takze mame len 1 den v tyzdni volny. Je toho teraz dost. Ale ja si obcas snad najdem cas na nieco nove na blog :) Inak Sanabka ma velmi prekvapila. Ja som ju chcela dat do Play class, ale poradkina v skole nam povedala, ze moze ist o triedu vyssie, tak sme suhlasili. Vzdy sa mi zdala hravejsia, nez bola Salonka. A ona hned ako pride zo skoly, poctivo ide pisat ulohu, ze aby to bolo hotovo a mohla sa hrat :) Urcite sa v skole vacsinou hraju, zatial robia len take ciarky, maju krasne knizky, aj CD-cko s recnovankami dostal kazdy, aj tancovali, len nasa Sanbka nie, lebo ona chce v skole len kreslit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :-) zlata je, ako ju opisujes a ked vidim fotky, ako sa maju obe rady, je to krasne! :-) urcite je toho dost, my si teraz uzivame volno aspon od skoly, ale o varenia je o to viac... no rada spominam na tieto pociatocne casy studia, kedy boli deti take nadsene a usilovne :-) A vzdy sa tesim, az budem mat cas a budem doma zaroven aj sama, aby som odskusala dalsi z tvojich receptikov..maly ich totiz nemoze, kvoli koreniu, ale vzdy mi narobis take chutky Miska!

    OdpovedaťOdstrániť