streda 25. júla 2012

Aloo Posto

Recept pochádza z Bengálska. Tešila som sa, že dnes uvarím niečo nové, ale keď som recept začala viac študovať, zistila som, že niečo podobné som už varila podľa jednej ázijskej kuchárskej knihy, kde sa jednoducho nazýval Zemiaky s bielym makom. Posto v preklade znamená biely mak. Recept však vkladám, pretože postup sa trocha líši a aj kvôli tomu, aby som konkrétne ukázala ako sa používa typická bengalska zmes semien Panch Phoron.


aloo posto 028


ČO POTREBUJETE:

4 stredne veľké zemiaky; ošúpať a pokrájať na rovnako veľké kocky menšej veľkosti 
olej
1 plná lyžička Panch Phoron
soľ
4 lyžice bieleho maku
1/4 lyžičky horčičného semienka
3 strúčiky cesnaku
1 sušená červená kašmírska chilli paprička 
1/4 lyžičky mletej kurkumy
voda podľa potreby



aloo posto 023




AKO POSTUPOVAŤ:

Do misky dáme biely mak a 1/4 lyžičky horčičného semienka. Zalejeme troškou horúcej (vriacej) vody a necháme postáť 10 minút. Potom mak s horčičným semienkom, cesnakom a chilli papričkou rozmixujeme na pastu. Počas mixovania po trošičkách pridávame vodu tak, aby sme dostali kašovitú pastu.

1

2



Do hrnca dáme zohriať asi 2 lyžice oleja (najlepšie horčičného - mustard oil). Do oleja pridáme zmes semien Panch Phoron a na silnom ohni ich necháme rozvinúť vôňu. Pridáme nakrájané zemiaky a na silnom ohni popražíme asi 2 minúty. Premiešavame občas, aby sa opiekli rovnomerne.

Keď zemiaky začínajú troška hnednúť pridáme makovú pastu a kurkumu. Premiešame a podlejeme trochou vody, osolíme a hrniec zakryjeme. Zemiaky necháme variť na miernom ohni do mäkka. Nesmie v nich zostať tekutina, takže vodu pridávame radšej častejšie po troškách než naraz a veľa.

3



Môžeme podávať s dusenou ryžou alebo plackami.

1 komentár:

  1. Miška, vieš ako rada by som ochutnala, všetko to, čo pripravuješ :-)...perfektné!

    OdpovedaťOdstrániť