sobota 25. júna 2011

Bublanina

Toto je spomienka na skoré letné víkendy, keď mama pootvárala okná, aby dobre vyvetrala, ponatriasala periny a uložila ich do okna a cez okno sa ozýval spev vtákov, ktorý prerušil zvuk vysávača. Z kuchyne sa ťahala vôňa nejakej polievky a pečúcej sa bublaniny.




ČO POTREBUJETE 
(na malú bublaninku na menši plech):

3 vajíčka
160g jemného kryštáľového cukru
150g hladkej múky (použila som Maida)
1 lyžička vanilkovej arómy
1 plochá lyžička prášku do pečiva
50ml oleja
50ml vlažnej vody 

čeresne alebo iné ovocie, ktoré sa hodí na bublaninu (ja používam granátové jablko a občas v sezóne mirabelky)





AKO POSTUPOVAŤ:

Žĺtka oddelíme od bielkov. Bielka vyšľaháme na tuhý sneh. Žĺtka vymiešame mixérom spolu s cukrom a vanilkovou arómou. Primiešame olej a vodu.

Múku zmiešame s práškom do pečiva a primiešame k vymiešaným žĺtkam. Nakoniec zľahka vareškou vmiešame vyšľahané bielka. Do tohto cesta primiešame ovocie.

Cesto vylejeme na plech, ktorý sme potreli olejom a vysypali múkou. (Prebytočnú múku vysypeme z plechu preč.) Rúru vyhrejeme na 180st. a koláč pečieme asi 30 - 35 minút.


Hotovú bublaninu poprášime práškovým cukrom.



3 komentáre:

  1. ceresne alebo ine ovocie, ktore sa hodi na bublaninu (pouzila som granatove jablko) - neviem sa prestať smiať - ktoré sa hodí na bublaninu.... granátové jablko :D chápem, že v Indii asi nenájdeš také naše ovocie.. vyriešila si to originálne, nenapadlo by mi dať do bublaniny granátové jablko, ale môže to byť chutné

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) Byvavaju mirabelky obcas, robila som uz aj s nimi a dobra bola. Ale tie semienka v granatovom su take lahucke, tak sa mi z toho dostupneho ovocia najviac hodili :) Moja mamina davavala ribezle obcas a toto mi ich super nahradilo, lebo som zrovna mala take kyselkave granatove.

      Odstrániť