utorok 18. januára 2011

Scones

Je to anglické pečivo, ktoré môže byť pripravené buď na sladko alebo na slano a väčšinou sa podáva na raňajky alebo k poobednému anglickému čaju so smotanou. Môžu sa do nich pridať hrozienka, ríbezle, ďatle, či syr, slanina a cibuľa. Do cesta miesto droždia ide prášok do pečiva. Toto pečivo vlastne môže byť nazývané aj koláčom....neviem sa rozhodnúť.


Scones



ČO POTREBUJETE:
 (Objem hrnčeka, ktorý som použila pri meraní surovín má 200ml.)

2 hrnčeky hladkej múky
1/2 lyžičky soli (nie kopčito, skôr plochá polovica)
3 lyžice cukru
1 plochá lyžička prášku do pečiva
5 lyžíc nesoleného zmäknutého (nie roztopeného) masla
1 hrnček hustej sladkej smotany



AKO POSTUPOVAŤ:

Do mise preosejeme múku, pridáme cukor, soľ a prášok do pečiva a dobre premiešame prstami. Pridáme zmäknuté maslo a smotanu a vypracujeme cesto, aby všetko spolu pekne držalo. Poprášime ho múkou, aby sa nám nelepilo na ruky pri ďalšej práci s ním. 

Cesto položíme na plech a dlaňami ho roztlačíme na asi 2-3cm hrubú placku (nevaľkať!). 

Placku rozrežeme na 8 rovnakých trojuholníkov, ktoré posunieme trošku ďalej od seba. 

Každý trojuholník potrieme troška smotanou a troška poprášime práškovým cukrom (naozaj len máličko). Rúru predohrejeme na 220st. a pečieme prvých 10 minút na 220 st. Potom rúru zmiernime na 180st.-200st. a dopečieme asi 25 minút dohneda. Teplotu rúry si treba nastaviť podľa toho ako vám pečie bežne buchty. 

Scones

3 komentáre:

  1. Miska, scones som este nerobila...hmmm, uvazujem nad tým.Inak kari som minule robila zeleninové podla teba s kokosovým mliekom ale obchod kam som chcela ist nakúpit zrusili, tak som si garam masala vyrobila podla tvojho návodu ;-).Bolo to mnam, dakujeeeeeeeeeem.paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Slavka, som rada, ze ti posluzil aj recept na Garam masala :)

    OdpovedaťOdstrániť