utorok 18. januára 2011

Kuracia Shawerma

Už dávnejšie som sa chystala na "Jankinu Shawermu". Ale keďže ako hinduistická rodina hovädzie mäso nejeme, rozhodla som sa, že urobím malú zmenu a bude z kuracieho. Ráno som si pekne "vykostila" kuracie stehná, a tak si hovorím "ocot mi moc nereže, dám tam citrón"... a tak bola ďalšia malá zmena. Kuracie mäso netreba variť tak dlho ako hovädzie a tak som si povedala, že ho popražím na panvici, aby sa pekne zatiahlo a dám piecť ako je v recepte. Lenže keď som ho už mala popražené, vypadla mi elektrika a tu som musela urobiť ďalšiu malú zmenu.... mäso som podliala a podusila. No a nakoniec som miesto čerstvého petržlenu musela dať sušený, lebo o čerstvom tu na trhu ani nechyrujú. Takže Kuracia Shawerma s niekoľkými malými zmenami.... Janka by mi dala po rukách 🙈 Určite si pozrite aj jej originálny recept.



Kuracia Shawerma



ČO POTREBUJETE:

3 vykostené kuracie stehná aj s kĺbom 
soľ
mleté čierne korenie
1 lyžica šťavy z citróna 

2 stredne veľké cibule; pomixovať

voda
olej
1 väčšia paradajka
petržlenová vňať

na sezamovú omáčku:
5-7 lyžíc tahini pasty
2 lyžice vody
troška mletého čierneho korenia
štipka soli
1/3 lyžičky rímskej rasce mletej
1 lyžica šťavy z citróna




AKO POSTUPOVAŤ:

Kuracie mäso nakrájame na rezančeky, dáme do misky, pridáme šťavu z citróna, mleté čierne korenie a soľ a premiešame. Necháme hodinku odležať v chladničke. Potom k mäsu primiešame pomixované cibule.

Kuracia Shawerma


V hlbsej panvici (robila som to vo woku) si zohrejeme trochu oleja a mäso na ňom orestujeme, aby sa zatiahlo. Potom ho podlejeme trochou vody, oheň zmiernime a zakryté dusíme 30 minút. Nesmie zostať celkom suché, troška hustejšej omáčky v ňom nechajte.

Kuracia Shawerma



Kým sa mäso dusí v miske si zmiešame suroviny na sezamovú omáčku.

Kuracia Shawerma



Udusené mäso odstavíme z ohňa a primiešame nadrobno nakrájanú paradajku a nasekanú petržlenovú vňať. Zakryjeme a necháme 10 minút postáť.

Kuracia Shawerma



Podávala som ako prílohu dusenú Basmati ryžu. Na dusenú ryžu som uložila mäso a to som preliala sezamovou omáčkou.

4 komentáre: